Hur gör jag om jag saknar retursedel eller returetikett?

Följ returinstruktionerna, de skiljer sig åt beroende på typ av vara/beställning. För många varor hittar du returinstruktionerna i din leverans, men för en del varor skickas dessa istället till dig via mejl efter att din vara har levererats.

En retursedel är den papperslapp där du anger returorsak och sedan skickar med i din retur. Om du registrerar din retur online via vår retursida behöver ingen retursedel skickas med tillbaka i returen, då returorsaken registreras där istället. Om din retur inte kan registreras online och du saknar retursedel, kontakta kundservice.

En retur behöver också en returetikett som fästs utanpå returen (dvs. en etikett med vår returadress). I många fall finns denna medskickad i din leverans, men i vissa fall skapas den hos ditt ombud/din transportör när du skickar tillbaka din retur. Detta framgår i så fall av returinstruktionerna. Om du enligt returinstruktionerna själv behöver fästa en returetikett på din retur och saknar denna, kontakta kundservice.

Har du tappat bort dina returinstruktioner kan du i många fall skapa din retur genom att logga in på Mina sidor/Mina beställningar och följa instruktionerna där. Om du behöver hjälp, kontakta kundservice här. Glöm inte att ange ordernummer för din beställning och vilka varor du vill returnera.

Liknande frågor